KonsumentKredit
menu_left Konsumentlånet menu_sep Låneansökan menu_sep Låneförsäkring menu_sep Lånevillkor menu_sep Frågor & svar menu_sep Kontakta oss menu_sep Om oss menu_sep menu_sep

Vad ska du göra vid beviljat lån?

När ditt lån blivit beviljat så skickar KonsumentKredit hem skuldebrev och instruktioner till dig. Det du kan behöva skicka tillbaka är följande:

- Ett korrekt undertecknat skuldebrev.

- Kopia av giltig legitimation (samt för eventuell medlåntagare).

Följande id-handlingar är godkända; id-kort utfärdat av Skatteverket, svenskt pass, svenskt nationellt id-kort, svenskt körkort samt svenskt SIS-märkt id-kort.

- Verifikation av inkomster (samt för eventuell medlåntagare).

Du som är anställd eller driver eget AB skickar in din senaste lönespecifikation.

Du som driver annan typ av företag (enskild firma, HB eller KB) skickar in senaste resultat- och balansräkning.

- Handling som styrker att uppgivet utbetalningskonto tillhör en av låntagarna.

​Exempelvis utskrift från Internetbank, kontobevis, kontoutdrag eller lönespecifikation där kontohavarens namn och kontonummer framgår.

Returnera skuldebrevet i bifogat svarskuvert. Övriga uppgifter kan skickas i svarskuvertet alternativt via e-post eller mms till kundtjanst@konsumentkredit.se genom scanning eller fotografering av dokument, id-handlingar etc. Glöm inte ange personnummer eller lånenummer i ditt e-mail eller mms.

Så här tar du en skärmdump på din internetbank.

1. Logga in på din internetbank.

2. Hitta lämplig sida som visar kontonr samt tillhörande kontoägare.

3. Håll ner knapparna "Alt" och "Print Scrn" samtidigt.

4. Öppna ett tomt dokument i Word eller annat program där du kan skapa dokument. Tryck ned "Ctrl" och "V" samtidigt, alternativt välj "Klistra in" genom högerklick med musen.

5. Spara dokumentet och bifoga i ett e-mail till kundtjanst@konsumentkredit.se

Så här skickar du bild från din telefonkamera via MMS.

1. Fotografera valt dokument eller id med din telefon.

2. Välj att skicka som meddelande (MMS) (olika beroende på telefonmärke, se manual för din telefon).

3. Ange ditt personnummer eller ditt lånenummer som text i ditt meddelande.

4. I mottagare, ange kundtjanst@konsumentkredit.se

5. Skicka. Ditt MMS konverteras då till ett e-mail till kundtjänst och kan kopplas till ditt ärende.

Har du en fråga angående vad du behöver skicka in eller hur man gör är det enklast kan du ringa 0923-657 70 samt skicka epost till kundtjanst@konsumentkredit.se

Är du redan kund hos oss?

Inte kund än?